Travel Diary : MSC Divina. La Spezia

16


Бягство от реалността! Бягство с  кораб. Бягство в един "син" и отвъдморски свят, препълнен с чар, калдъръмени улички, пастелни къщи, зелена растителност, горещи плажове, камъни с вековна история  и екзотични акценти. А нестандартните преживявания и емоциите , които събрах като цветя в букет, правят цялото това пътешествие да си заслужава.

Емоцията да пътуваш с круизен кораб не може да бъде разказана, тя трябва да ти се случи и да се изживее... Или измечтае! Когато една мечта стане реалност, тя спира да бъде такава, но самото мечтание си остава завинаги.
Когато не умееш да плуваш, имаш страх от дълбокото и не си в свои води, има голяма опасност да се удавиш. Но не и когато си на кораб. Е, тук малко е въпрос на вероятности, които мисля си, бяха в наша полза.

Следващите две седмици, блог публикациите ми ще бъдат изпълнени с туристически съвети, истории, вдъхновения и стилове, които ще ви помогнат  да изживеете цялата тръпка и прекрасност на круизното пътешествие, отново с мен..
Подготвила съм "голяма кофа " със списъци на места, които си заслужава да бъдат посетени и всеки трябва да види, ако планирате да почивате в чужбина.
 Всеки пост ще има своя собствена индивидуалност, съобразена с местоположението и енегрията на мястото, за което ще разказвам.

Използвала съм снимки от два фотоапарата и телефон, затова се извинявам за различното качество и размер на фотосите. В тази публикация съм добавила и няколко снимки от приятели, с които пътувахме на кораба.
photo:MSC Divina

Ла Специя

Започвам с програмата на тазгодишния круиз, който направихме с половинката ми на кораб MSC DIVINA: Чивитавекия - Ла Специя - Кан - Палма де Майорка - Барселона - по море - Неапол - Чивитавекия

Започваме круизното си пътешествие от Чивитавекия, а първата спирка от програмата ни е Ла Специя - малък пристанищен град, който ми напомня като общ изглед  /без морската част/на нашето Велико Търново .
Първото, с което ни посреща, е състезание по гребане на местни детски отбори. Спираме за кратко, за да погледаме надпреварата и да изчакаме победителите.
Второто е , фактът, че е неделя  и всичко е затворено, само малкото павилионче за билети за обиколка с корабче до "Чинкуе Тере" е отворено и вие дълга опашка след себе си, от изсипали се пасажери от нашия кораб, желаещи да посетят известните пет села. Докато изчакваме опашката за билети да намалее, взимаме карта на града и тръгваме на "разузнаване". Мисля си, че и без карта ще се справим отлично, защото мястото не е голямо и лесно ще се обиколи.
Вече сме навътре в града и влизаме в голям и красив замък, който е превърнат в археологически музей. Той се намира почти на върха на един от хълмовете в града и гледката от високо си заслужава изкачването. Е, то беше с асансьор, но на някои и това не им понася!... Въртим, сучем и все на крайбрежната излизаме.

От пристанището може да си закупите билет за корабче, с което да достигнете до "Чинкуе Тере" - колекция от пет  очарователни рибарски градчета или селища, позиционирани на няколко хълма с общ изглед към морето...
Билетите преди обед са на цена от 26 евро, а за следобедните часове падат на 22 евро на човек, в двете посоки..
Рио Маджоре, Манарола, Корнилия, Вернаца и Монтеросо са "Cinque Terre", преведено буквално от италиански, означава "Петте земи". Всяко село е със своя уникален характер и форма, като едно прекрасно малко бижу, и с основание са част от световното културно наследство на ЮНЕСКО. Селата са отлично запазени и изглеждат точно така, както са били преди повече от един век. Заради позицията си, те са отдалечени от трафика и тълпите хора, освен  през лятото, когато туристите идват на големи групи. През останалото време на годината те са тихи, релаксиращи и мисля си, много вдъхновяващи.



Корабчето ще ви отведе до Риомаджоре и от там започва обиколката на "Чинкуе Тере" . Чарът на такива места е, че са сравнително трудно достъпни. Всички селца са свързани с пътека, която може да се измине пеш, за един ден .
Риомаджоре е най-внушителното градче, където може да видите лодки навсякъде, както във водата, така и по улиците. Както и кацнали по скалите, сгушени къщи в пастелно розово, жълто, синьо и охра. Главната улица е претъпкана от магазини, барове и ресторанти с морска храна.
От там има път към следващото градче, пътят се казва "Пътят на любовта", най-известната пешеходна пътека в региона, но може да се стигне също така и с влак. Влаковият транспорт е много удобен, тъй като автомобилният такъв е забранен.
Следващото градче е Манарола, където е най-доброто място за дълбоководно плуване в местността. Тук са и най- красивите лимонени дървета с огромни плодове. От там може да хванете фериботче до последното селце или да продължите по пътеката.
Смятано за най-тихото градче в "Чинкуе Тере", Корнилия е кацнало точно над морето и е заобиколено от лозови тераси. Там се правят три вида от най-известните италиански вина за ценители. Аз не съм такъв и това не представлява голям интерес за мен.
След това идва ред на Верназа, където е задължителна разходката по възхитителните улички и да се насладите на красивата гледка към  пристанището.
Последният град е Монтеросо, с един приятен микс от нови и стари сгради. Старата част е осеяна с малки улички, пастелни къщи и наблюдателна кула от 16-ти век. От плажа в Монтеросо можете да се насладите на гледката, която обхваща всички пет градчета.
По тези места, времето сякаш е спряло!

Надявам се, да ви е било интересно!
Ще завърша с избрани части от стихотворението "Лятна отпуска" на Огнян Герджиков, в което се припознах наскоро.Заслужава си да го прочетете цялото!
визия : топ - Zara, пола - Evis, колие - Handmade /забравих марката/


16 коментара

  1. Страхотен пост! Чакам и следващите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хихи, и аз бързам да ги напиша, докато ми е още прясна емоцията, за да я вградя в цялостната визия на публикациите!

      Изтриване
  2. Отговори
    1. А аз - коментарите ти !Написах поста наистина с голямо вдъхновение.Дано такова да е било и за вас!

      Изтриване
  3. Великолепен пост!!! Написала си го толкова приказно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами, то си беше точно такова - приказно пътуване!А мястото е много завладяващо и истинско!

      Изтриване
  4. Прекрасен пост, но стихчетоо <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, не ти ли хареса?Стихчето е уникално и все едно за мен е писано!

      Изтриване
    2. Много ми харесаааа - виж че има сърце :))

      Изтриване
  5. Постът е много интересен, особено за човек като мен, който е видял само половината от тези места, но "на сухо" :) ...единственото нещо, което не ми допада е аутфита ти, можела си да се постараеш малко повече. :) Не го приемай негативно, защото нямам предвид да се качиш на токове и т.н. (все пак това е почивлата ти), но това ми е малко демоне. Иначе намирам за симпатично, че си решила да съчетаеш колието със слънчевите си очила, въпреки че двете заедно ми идват малко в повече. Но пък защо в Испания да не се обличаме като испанките - пищно и с много орнаменти. :) Иначе снимките са чудесни! :) Хубави цветове, високо качество и като композиция са супер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мартина!Разбира се, че не приемам негативно коментара ти!Все пак всеки има мнение и предпочитания.Няма как да се харесаме на всички и точно това му е хубавото...Ако трябва да бъда честна, и на мен не ми допада визията ми ,кой знае колко, но първоначалната ми идея от дълга рокля на шарени квадрати "се изцапа с шоколад" и план Б, все пак си остава план Б!:) А мястото е в Италия! Хубав ден!

      Изтриване
    2. Здравей, Мартина!Разбира се, че не приемам негативно коментара ти!Все пак всеки има мнение и предпочитания.Няма как да се харесаме на всички и точно това му е хубавото...Ако трябва да бъда честна, и на мен не ми допада визията ми ,кой знае колко, но първоначалната ми идея от дълга рокля на шарени квадрати "се изцапа с шоколад" и план Б, все пак си остава план Б!:) А мястото е в Италия! Хубав ден!

      Изтриване

Instagram

© Mimi's fashion moments. Design by MangoBlogs.